Word / Excel

1)    Fereastra de lucru tabel electronic din 16384 coloane si 1048576 linii: ABC – etichetele coloanelor, table – foaie de calcul, 16 mln de cellule Fiecare celula are o adresa unica, formata din eticheta coloanei si eticheta linei. Mai multe foi de calcul - registru electronic workbook ( contine 3 foi de calcul nr fiind micsorat sau marit)

2)    introducerea datelor datele numerice de tip text se introduce in mod obisnuit implicit datele numerice (datele calendaristice se aliniaza automat la dreapta , iar datele textual la marginea stinga). Daca dorim sa introducem un numar care sa aiba atributele unui text (ex. Cod postal) plasma semnul apostrof in fata. P/u a introduce un text in mai multe linii ale celulei trebuie sa apasm combinatia de taste  Alt+ enter de fiecare data cind dorim sa trecem la o linie noua. Ca rezultat inaltimea rindului in care este situate celula respective se mareste corespunzator. p/u introducerea oricarei formulei in celula ea trebuie sa fie precedata de semnul =

3)    introducerea datelor calendaristice in cellule pot fi introduce date calendaristice din intervalul 1 ianuarie 1900- 31 decembrie 9999, delimitare datelor calendaristice utilizate bara (/) punct(.) minus(-). in memoria calculatorului orice data calendaristica este reprezentata printr-un nr intreg avind ca punct de referinta data 1 ianuarie 1990 - corespunde valoarea 1

4)    modificare continutului celulelor: - F2 si efectuam modificarile necesare/ selectam celula executam dublu clic sau apasam F2/ executam un clic in bara formulelor. Stergerea datelor apasarea  DELETE Clear  Content din meniul contextual . /Clear din meniul Edit UNDO p/u a restabili continutul lor. Introducerea comentarilor  (explicatii referitoare la continutul unor cellule) Selectam celula-mergem la meniul Insert –Comment

5)    Modificarea latimii coloanelor Plasam mouse-ul pe linia ce desparte cele 2 coloane unde se afla etichetele coloanelor si tragem de acesta linie, modificind astfel latimea coloanelor./ Selectam coloana Format/Column/AutoFitSelection. Astfel coloanele se modifica in functie de textul introdus. Aceasta operatie poate mari si micsora latimea coloanelor- putem selecta mai multe cu aceiasi procedura/ Format/Column/Width. caseta de dialog specificam latimea dorita. Modificarea inaltimea liniilor Pozitionam mouse-ul pe linia ce desparte 2 rinduri, unde se afla etichetele rindurilor si le redimensionam tragind in sens sau in jos linia respectiva./ Format/Row/Height. In caseta de dialog specificam inaltimea dorita.

6)    copierea deplasarea datelor selectam datele care urmeaza a fi copiate Executam comanda Copy din meniul Edit/ butonul Copy din bara de instrumente/ combinatia de taste Ctrl+c: pozitionam indicatorul  tabelar la locul destinatiei Paste din meniul Edit/ butonul Paste din bara de instrumente/ Ctrl+v. Deplasarea datelor:  comanda Cut din meniul Edit/  butonul Cut din bara de instrumente /de taste Ctrl+x/ Apoi comanda Paste din meniul Edit/  butonul Paste din bara cu instrumente/  combinatia de taste Ctrl+v

7)    includerea/excluderea elementelor din foaia de calcul si a foii de calcul. include o coloana noua selectam coloana urmatoare clic-dreapta, Insert. exclude Delete din meniul Edit. include o linie  noua selectam linia  inaintea liniei care trebuie a fi inserata Rows din meniul Insert.. exclude linia o selectam Delete din meniul Edit. Foaia de calcul de exclude prin clic dreapta pe denumirea foii de calcul si alegem delete

8)    formatarea datelor numerice apasam tasta Ctrl+1  apoi din caseta aparuta Format Cells punem in relief fila Number, apoi in lista Category selectam optiunea dorita,categoria formatului,iar in dreapta formatul necesar,modelul selectat este afisat in cimpul Sample, apasam tasta Enter. p/u formatare datelor calendaristice selectam categoria Date apoi cimpul Type si selectam formatul dorit.

9)    Aliniarea datelor:selectam initial blocul de cellule,format-cells-alignment.Modificarea fonturilor:format-cells-font;adaugarea chenarelor,texturilor:format-cells-border.

10)    Efectuarea calculelor:se efectuaza in baza formulelor introduse.Introducerea formulelor:sunt precedate de =.prioritatea este ca si in matematica.se utilizeaza operatiile +,-,*,/,^,f.logice and,or,not,elementele de comparare si functiile standart.operatorul & unste continutul mai multor cellule.

11)    Modificarea adreselor celulelor:daca celula d1 contine o valoare,pe care o copiem in celulele d2:d32,inseamna ca toate aceste cellule,vor avea valoarea celulei d1.sau daca celula D1contine formula:=sum(A2:C2)/3 si copiem continutul ei in celulele D2:D32,atunci continutul fiecarei cellule se va modifica,in conformitate adresele celulelor respective.Adrese relative si abs:este acea adresa a celulei dintr-o formula,care se modifica(nu),atunci cind formula este copiata in alta pozitie.initial,toate sunt relative. pt a le schimba in absolute,plasma semnul $,in fata literei si nr.ce alc adresa.  adrelele combinate sunt acele,in care utilizam semnul $ sau in fata literei,sau in fata cifrei.

12)    Ut.functiilor standart:ele sun talc.din 2 parti:denumirea si argumentul ei,incluse in paranteze rotunde.ele pot contine unul sau citeva argumente,dar exista acele,ce nu contin nici un argument.in acest caz se pun doar().ex:today().daca f.contine 2 sau m.multe arg.,ele se separa prin ; sau numai prin ,.Introducerea f.se poate face manual,sau se ut. Din bara de instrumente Paste Function.de asemenea din Insert,optiunea Function.

13)    =AVERAGE(argument1 ;argument2 ;…)se ut.pt a obtine media valorilor numerice a celulelor.
=ROUND(x ;p)-rotunjirea valorii x cu precizia p.

14)    IF-se ut.pt analiza datelor si luarea deciziilor.f.gen:=IF(expr_log;ex1;ex2).daca expr_log este adevarata,se va afisa valoarea ex1/in caz contrar-ex2.ex 1 si 2 pot fi numere,formule,texte.textele trebuie luate in ghilimele.ex.=IF(C2<=61;F2*18%;F2*20%).sau=IF(F2<=10000;F2*18%;IF(AND(F2>10000;F2<=30000);F2*35%)

15)    =Left(A2;n)-extrage primele n caractere din text;=Right(A2;n)-ultimile n caractere;=Mid(text L;n)extrage n caractere,incepind cu locul L.=Rept(secventa;n)-repeta de n ori secventa.

16)    =ABS(x)-modulul;=Int(x)calculeaza partea intreaga a expr.;=MOD(15;6)-3:restul impartirii;=LN(x)-calculeaza lnx;=LOG10(x)-calculeaza lgx;=LOG(x;a)-calc.log in baza a din x;=EXP(x)-calc.e la puterea x;=POWER(x;u)-calc.x la puterea y;=sqrt(x)-radical din x.

17)    Functiile:PI()-valoarea lui pi cu 15 cif.zec;=sin(x)-calc.sinx(x se exp.in radiani);=Radians(x)-transforma din grade in rad valoarea lui x.;fact(n)calculeaza n!;=COMBIN(n;m)-n>=m; Cnm;=Permut(n;m)-Anm;=ROMAN(n)-transforma numerele arabe in romane;=MDETERM(M)-calc.determinantul matricei M.

18)    Operatii cu date calendaristice:scaderea,adunarea,scaderea unui N numar de zile(ex:A1-700);WEEKDAY(data)-rez va fi ziua saptaminii;today()-n de zile.

19)    Pentru a crea o diagrama,efectuam urmatorii pasi:  selectatăm blocul de celule ChartWizard din bara cu instrumente / Chart din meniul Insert.Drept rezultat obtinut  4 casete de dialog : tipul diagramei( bare verticale,orizontale,circulara,in forma de linei) dupa ce apasam butonul Next. Din  caseta de dialog Step seriile de date , pe care le-folosim pentru construirea diagramei; (titlu, denumirile axelor, etc.); locul de amplasare a diagramei:.As new sheet-pentru amplasarea pe o foaie separate As object in –pentru a amplasa pe foaia de calcul ce contine datele. Finish.

20)    Pentru a modifica caracteristicile diagramei putem utiliza meniul Chart,din meniul contextual. modificarea  tipul diagramei : clic-dreapta pe unul din elementele din care este construita diagrama Chart Type ;din caseta cu imagini aparuta  selectam tipul diagramei de care avem nevoie. titlul diagramei: Chart Options din meniul Chart  sau din meniul contextual.In caseta de dialog  aparuta alegem fila Titles,cu ajutorul careia putem modifica titlul. aspectul textului: clic-dreapta pe elementele respective, apoi din meniul contextual am selectam optiunea Format .

21)    Regimul auto complete: Cind introducem date textuale intr-o coloana a foii de calcul(nu si in linie),Excel urmateste valorile precedente si in cazul cind unul sau mai multe caractere ale uneia din valorile introduse anterior,acea valoare este introdusa automat in celula curenta.Procesul descris poarta denumirea  AutoComplete.Pt a anula /aciva acest regim,actionam in felul urmator : File selectam Tools  Advanced Anulam/activam optiunea Enable Autocomplete for cell values

22)    Pentru a  stabili conditiile de validare pentru valorile notelor la examene(1-10)  efectuam urmatorii pasi : selectam blocul de celule cu notele la examene pentru toate disciplinele ; Data selectam optiunea Validation din caseta de dialog aparuta,deschidem  lista derulanta Allow, care initial indica optiunea Any value. Din aceasta lista selectam optiunea Whole Number ; caseta de dialog care a aparut selectam valoare maxima=10,si valoarea minima=1, apoi actionam butonul OK.De acum inainte,la introducerea datelor care nu se cuprind in intervalul stabilit,va aparea o caseta,care ne va semnaliza eroarea.in caseta data putem sa introducem singuri un oarecare text de semnalizare,spre exemplu,in cazul nostru :nu corespunde intervalului prestabilit.Pentrua introduce mesajul,care dorim sa apara,actionam in modul urmator: punem in relief fila Input Message ,  putem include un text informativ, care va apare de fiecare data cind  vom introduce date,ce nu apartin intervalului stabilit.Punem  in relief fila Error Alert, unde obtinem o caseta de dialog in care introducem textul de avetisment necesar. Pentru a anula conditiile de validare , in caseta de dialog Date validation actionam butonul Clear All.

23)    Inserarea blocurilor:copy-paste.Insertia speciala:copiem continutul celulei,apoi din meniul Edit-Paste Special.apare o caseta de dialog,in care,din zona paste,alegem ce sa inseram,(all-tot;formulas-formule;coments-comentarii;all except borders-tot in afata de chenare)iar din zona operation,operatia aritmetica ce se va executa.

24)    Sortarea datelor se efectuaza prin intermediul comenzii  data-Sort.selectam blocul de celule care urmeaza a fi sortat ;executam comanda Sort din meniul Data ,ca rezultat pe ecran apare o caseta de dialog ;in cimpul Sort By indicam coloana «  » dupa care se face sortarea.putem folosi si un al 2-lea criteriu de sortare,actionind butonul ADD LEVEL,numele coloanei respective.in fiecare din cazuri,indicam ordinea sortarii,actionind lista order.daca titlul coloanei a fost inclus in blocul initial,bifam optiunea My data has headers.actionam butonul Ok.

25)    Executam succesiunea:data-filter.ca rezultat in partea de sus a fiecarei coloane apare butonul,actionarea caruia afiseaza toate valorile distincte din coloana respective.selectam valoarea necesara si definim criteriile de filtrare,pr o alta coloana,obtinind o noua selectie a datelor.pt a reveni la tebelul initial,selectam din lista derulanta select all,pt a renunta,executam din nou butonul filter.pt a define criteria mai complexe,din filters selectam op.custom.in caseta de dialog ce apare,stabilim cu ajutorul operatorilor logici obtinuti,criteriile dorite.

26)    Crearea subtotalurilor:initial sortam in prealabil tabelul,conform criteriului ales,in dependent de conditie.apoi din data alegem subtotal.in caseta de dialog aparuta,specificam parametrii de grupare si tastam ok.pt a afisa doar subt.,actionam – din marfinea stinga a tabelului.

27)    Tiparirea rezultatelor:File-print,in caseta de dialog aparuta,alegem parametrii de tiparire.

28)    Se ut.pt a regasi mai usor unele secvente.pt aceasta parcurgem :selectam locul in document unde vom plasa semnul de carte ;activam insert-bookmark,introducem numele,in care nu se admit spatii.pt a trece la semnul de carte necesar,parcurgem insert/bookmark,alegem numele semnului si actionam go to.pt a elimina,apasam delete.Drop Capital :selectam primalitera a aliniatului,parcurgem :insert/dr.cap/apoi drop cap options

29)    Marcam textul,clic dreapta pe mouse,alegem optiunea font,.aici punem in relief fila Advanced,in cimpul Spacing-modificam distanta dintre caractere.Format Painter pt a prelua elementele de formatare a unei secvente  si a le atribui altora.pt acesta  plasam cursorul in zona de la care se va prelui elementele de formatare,actionam butonul F.P,marcam secventa asupra careia se apl.elementele.daca executam 2 clic,actiunea este multipla.pt a renunta,actionam esc.

30)    Note de subsol :plasam cursorul la sf.cuv sau fr.,din meniul Reference alegem footnote sau endnote,in partea de jos a paginii apare un cimp in care introducem explicatiile.pt a exclude,selectam cifra din text si delete

31)    Antet/subsol-insert/header(footnoter)in orice pagina a documentului,alegem modelul,in partea de jos/sus introducem textul sau imaginea,executam 2 clic pe textul de baza a documentului.drept rezultat,antetul(subsolul)se plaseaza pe toate foile documentului.

32)    Listele marcante ;se creaza pt aliniate.se selecteaza aliniatul,parcurgem :format/bullets and numbering.sau butoanele din meniul panglica.

33)    Edit/Advanced find sau numai butonul Find din m-p.pt a define parametrii de cautare,selectam a-f.actionam find next,pt a gasi secventa pas cu pas,sau High all items din lista reading Highligh pt a marca toate secventele gasite.pt a specifica alte conditii de cautare,actionam more.

34)    Actionam Replace.in partea de sus a casetei introducem cuvintul ce trebuie inlocuit,in partea de jos,cu ce trebuie inlocuit.

35)    Inserarea simbolurilor :insert/symbol/more symbol ;formulelor :insert/object/microsoft ecuation

36)    Numerotarea paginilor :insert/page number ;format/page numbers pt.detalii.Inserarea cuprinsului :marcam consecutiv capitolele(elementele de rangul 1) si apasam Heading1.apoi subcapitolele si apasam Heading2 s.a mai departe.indicam locul in document unde vom amplasa cuprinsul ;parcurgem :Reference/Tables of Contents

37)    Permite inlocuirea automata a unor abrevieri,sau sintagme introduse gresit,prin acele corecte..pt aceasta parcurgem :File/Options/Proofing /Auto Correct Options.in replace introducem textul gresit,in with-cel,ce trebuie inlocuit.activam butonul add.elementul specificat se va inlocui imediat,dupa tastarea lui Enter,sau semnului spatiului.pt a dezactiva excludem bifa din fata optiunii Replace text as you type.

38)    File/Options/Proofing /Auto Correct Options. Correct TWO initial Capitals- transforma in litera  mica a 2-a litera a cuvintului în care primele doua sint majuscule..Capitolize first letter of sentences- transforma  prima litera a propoziției din mica în mare.Capitolize first letter of table cells- transforma prima litera a propoziției din mică în majuscula(valabil doar pentru tabele).Capitolize name of days- trasforma prima litera a denumirei zilei saptaminii din mica in mare.Correct accidental usage of cAPS LOCK Keys-  transforma prima litera a propoziției din mica in majuscula în cazul în care următoarele sînt majuscule.

39)    Exista posibilitatea de a crea file proprii,in cadrul lor-grupuri in care putem adauga diferite comenzi.pt aceasta:file/options/customize ribbon.selectam fila dupa care se adauga fila noua,actionam NEW TAB,pt a crea file noi.pt a modifica denumirea-rename.pt a crea in cadrul filelor,grupuri noi,tastam new group.selectam grupul in care vom adauga comenzile,alegem consecutive comenzile necesare si actionam add.pozitiile filelor,grupurilor si comenzilor se schimba prin actionarea ^.pt a exclude,selectam consecutive categoriile respective si actionam remove.pt a restabili setul standart,alegem customization,apoi reset all customization.

40)    File/Options/Quick Acces Toolbar.selectam consecutive comenzile necesare din lista plasata in partea stinga a casetei si actionam ADD.pt a exclude,selectam consecutive si tastam REMOVE.pt a modifica ordinea,apasam ^.pt a restabili la starea initiala,actionam Reset.

41)    Pt a modifica unii parametri,ce permit vizualizarea,editarea,salvarea,imprimarea documentului,parcurgem:File/options/advanced.ca rezultat obtinem o caseta de dialog,cu 10 file in care putem modifica o multitudine de parametri:display-tine de elementele ce vor fi afisate sau tiparite,proofing-corectarea textului,save-salvarea documentului,advanced-editare,copier,imprimare,salvare.

42)    Creem un document de baza(macheta)pentru scrisori, folosid cimpurile(coloanele)din tabelul creat anterior,conditii logice(If...Then...Else...)sau cimpuri standard(Date &Time)am parcurs urmatorii pasi: Mailings/Start Mail Merge/ Letters .  Select Recipients/Use existing list;. Acționăm comanda Insert Merge Field de unde specificăm denumirile coloanelor necesare si conditiile logice if,then,else,dacă este nevoie. În asa mod  am facut legătura cu tabelul sursa şi am construit macheta scrisorii. Pt a genera setul se scrisori,actionam butonul Finish$Merge,apoi selectam op.Edit Individual Document.ca rezultat apare o  caseta de dialog in care specificam scrisorile care vor fi generate(all,from-to).apasam ok.

43)    Plicuri :start mail merge/envelopes.selectam envelope options pt a alege forma,dimenfiunea,apoi tastam ok.in partea stinga-sus-adr.expediatorului,dr-jos-destinatarului,care se modifica in functie de cimpurile specificate in adresapt.a specifica acesti parametrii,parcurgem rules,de unde alegem if…then…else.este important sa specificam pt plicuri aceleasi conditii,pe care le-am stabilit si pt.scrisori.ca rezultat apare caseta de dialog in care stabilim conditiile logice.pt a genera setul de scrisori,actionam finish and merge,apoi selectam edit individual document.

44)    P.P este destinata perfectarii prezentarilor electronice.ea se perfecteaza in forma de diapozitive,in care se includ informatii,dif.obiecte,inclusiv titluri,liste marcante,tabele,diagrame,imagini grafice ect.Lansarea aplicatiei:start/all programs/microsoft office/m.power point 2010.ca rezultat apare un diapozitiv nou.

45)    P.P include un set de forme ce se afiseaza in cadrul filei home/layout din m-p.forma poate fi stabilita atit pt un diapozitiv nou,cit si pt unul existent.forma noului diapozitiv se poate alege daca parcurgem din lista derulanta butonul new slide.Sabloane de aspect;Pt a aplica unul din sabloane disponibile,executam clic-dreapta pe pictograma respectiva si din meniul contextual selectam Apply to selected slides-daca se doreste aplicarea doar pt diapozitivele existente.

46)    Vizualizarea exista mai multe moduri.modul necesar se activeaza din fila view sau prin clic pe una din pictogramele de vizualizare(normal,slide sorter,reading view si slide show):normal-slides(ut.pt a perfecta cont.diapozitivelor;)outline(viz.structurii prezentarii);notes(inserarea unor notite).modul slide sorter(viz.mai multor diapozitive concomitent,in cadrul suprafetei de lucru a aplicatiei.se afiseaza prin view/slide sorter sau prin clic pe butonul slide-sorter.se poate si rearanja diapozitivele,prin tragerea soricelului.)modul reading view(vizualizarea intr-o fereastra de dim.reduse)slide show-(rularea prezentarii.from beginig-de la inceput,from curent slide….)

47)    Prezentarea de la 0:file/new /blank prezentation,apoi selectam macheta necesara din home/layout si completam zonele marcajelor de rezervare ale machetelor selectate cu obiectele necesare,in functie de destinatia diapozitivelor.pt a aplica un fundal aparte,parcurgem:design/background styles.

48)    Aplicarea unor animatii:se refera la diverse modalitati de aparitie a informatiei pe ecran.ele se acceseaza prin punerea in relief a filei Animations.

49)    Sunt peste 30 de efecte de transactie,de la un diapozitiv la altul.pt a le alege,selectam:fila Transactions.tr poate fi insotita si de sunete,acestea selectindu-se din fila sound.tr. se poate face cu ajutorul mouse-ului,tastei enter,on mouse din zona advanced slide.pt trans.automata,specificam in cimpul After,intervalul de transactie.

50)    Facilitati:temporalizarea actiunilor(slide show/rehearse timings),Inscrierea comunicarilor sonore(slide show/record narrations),salvarea prezentarilor ca pagini web(file/save/send/save to web)importul structurii unei prezentari perfectate in word 2011(file/open/files of type/all outlines)

Popular Posts

Expresii frazeologice

Corespondenta economica

Exam la filozofie: Primele 24 intrebari

Analiza economico - financiara

Motive

Integrale

Finantele Intreprinderii exam

Dreptul Afacerilor T1

Genuri si specii

Integrarea Economica