Exam IIE

1.      Esenta Societatii Informationale
·         Societateainformaţionalăeste o formă nouă a civilizaţiei umane, mult mai perfectă, în care accesulegalşi universal la informaţie, încorelaţie cu o infrastructură informaţională şi de comunicaţii dezvoltată, contribuie la o dezvoltare social-economică durabilă, reducerea gradului de sărăcie, îmbunătăţirea calităţii vieţii, la integrarea în Uniunea Europeană.

2.      Scopul politicii UE în domeniul societățăii informaționale
·         Dezvoltarea Societăţii Informaţionale
3.      Strucurarea priorităților legate direct de imperativele intregrării informaționale europene
-          Nivel național
-          Nivel european
4.      Informatizarea societății
-          Este un proces tehnic si social
5.      Aspecte de clasificare  a resurselor informaționale RI
-          Organizatoric
-          Tipologic
-          Obiectul de gestiune
6.      Aspect organizatoric al Resurselor Informaționale
-          Baza informațională
-          Baza științifico-metodologică
-          Baza tehnico-materială
-          Resursele umane
-          Resursele financiare
-          Cadrul legislativ-normativ
-          Tehnologii informaționale și telecomunicații
7.      Baza informațională a RI
-          Spațiul informațional internațional
-          Spațiu informațional național
8.      Cadrul legislativ-normatic al RI
-          Legislația
-          Reglementări în domeniu
-          Standarde
-          Normative
9.      Aspectul tipologic al RI
-          Informația economică
-          Informația tehnico-științifică
-          Informația tehnologică
-          Informația comercială
-          Informația mass-media și utilitară
10.  Aspectul obiectului de gestiune al RI
-          Informația produsă în întreprindere pentru uz intern
-          Informația produsă în întreprindere pentru uz extern
-          Informația produsă în exterior și utilizată în întreprindere
11.  Principalele dimensiuni ale societății informaționale
-          Tehnologică
-          Socială
-          Științifică
-          Juridică
-          Economică
-          Politico-administrativă
-          Culturală
12.  Fundamentele tehnologice ale societății informaționale
-          Rețele de telecomunicații
-          Servicii de bază
-          Aplicații complexe (e-aplicații)
13.  Aplicațiile complexe, care oferă soluții dedicate pentru anumite grupuri de utilizatori în societatea informațională
-          Învățămînt la distanță(e-learning)
-          Muncă la distanță(e-working)
-          Comerț electronic (e-commerce)
-          Servicii bancare electronice (e-banking)
-          Administrație electronică (e-government)
-          Serviciielectronice de sănătate (e-health)
14.  Caracteristicile esențiale ale noii economii
-          Este globală
-          Favorizează lucrurile intangibile
-          Este interconectată
15.  Aspectele sociale esențiale ale modelului societății informaționale
-          Reconversia forței de muncă
-          Perfecționarea continuă
-          Dezvoltarea durabilă
16.  Termenii cheie care domină lumea în societatea informațională
-          Informație
-          Omunicare
-          Cunoaștere
17.  Prioritățile de reglementare legală în societatea informațională
-          Necesitatea schimbării paradigmelor(formelor) legale tradiționaloe
-          Autoreglementarea
-          Armonizarea legislației internaționale
18.  Conceptele principale ale guvernării în societatea informațională
-          Democrația electronică
-          Cetățeanul societății informaționale
-          Politica în era digitală
-          Statul electronic
19.  Principalele instituții ale UE și rolul lor în IIE
-          Parlamentul European
-          Consiliul Uniunii Europene
-          Comisia Europeană
20.  Obiectivul principal al Direcției ”Societatea Indormațională și Media” din cadrul Comisiei Europene
-          Dezvoltarea și utilizarea (TIC) în beneficiul cetățenilor Europei
21.  Obiectivele dezvoltării infrastructurii informaționale pan-europene
-          Promovarea utilizării TI
-          Dezvoltarea unor servicii de bază transeuropene
-          Crearea unui cadru legislativ adecvat pentru dezvoltarea și utilizarea noior tehnologii
-          Asigurarea de instruire pentru utilizarea noilor tehnologii
-          Îmbunătățirea performanței industriale și tehnologice.
22.  Începutul politii UE pentru societatea informațională
-          Activitatea grupului Bangemann și raportul său
23.  Direcțiile majore ale politicii UE în domeniul societății informaționale
-          Crearea cadrului legislativ necesar dezvoltării societății informaționale
-          Dezvotarea rețelelor transeuropene, a serviciilor de bază, a aplicațiilor și a conținutului cu caracter european
-          Aspecte sociale și culturale ale societății informaționale
-          Promovarea societății informaționale
24.  Prioritățile noi de acțiune a UE în perioada politicii de tip neo-liberal
-          Îmbunătățirea mediului de afaceri pentru a spori competitivitatea întreprinderilor europene
-          Investiții pentru viitor, prin susținerea cercetării și educației
-          Așezarea cetățeanului și a solicitărilor acestuia în centrul politicii uniunii
-          Tratarea societății informaționale ca pe o provocare globală
25.  Obiectivele e-Europe 2002
-          Un internet mai ieftin mai rapid și mai sigur
-          Investiții în oameni și deprinderi
-          Stimularea folosirii Internet-ului
26.  Obiectivele e-Europe 2005
-          Servicii publice on-line moderne
-          Un mediu dinamic a e-comerțului
-          O infrastructură informațională sigură
-          Accesul de bandă largă și finanțarea
27.  Prioritățile e-Europe 2010
-          Definitivarea unui Spațiu Informațional Comun European
-          Consolidarea Inovațiilor și Investițiilor
-          Realizarea unei Societățin Informaționale Europene Integrate
28.  Programele PC7 2007-2013
-          Cooperare
-          Idei
-          Oameni
-          Capacități
29.  În ce an a fost lansată Agendă digitală pentru Europa?
-          2010(mai)
30.  Ce obstacole există în calea realizării Agendei digitale pentru Europa?
-          Piețile digitale fragmentate
-          Lipsa de interoperabilitate
-          Creșterea criminalității cibernetice și riscul unei încrederi scăzute în rețele
-          Lipsa investițiilor în rețele
-          Eforturile insuuficiente în materie de cercetare și inovare
-          Lipsa de competențe profesionale în domeniul digital
-          Oportunitățile pierdute de soluționare a unor provocări sociale.
31.  Care sunt prioritățile menționate în Agenda digital pentru Europa 2020?
-          Piața Digitală Unică
-          Interoperabilitate și Standarde
-          Încredere și siguranță
-          Internet de mare viteză
-          Cercetare și inovare
-          Îmbunătățirea competențelor digitale
-          TIC pentru provocările sociale
32.  Principiile de bază ale politicii UE pentru societatea Informațională
-          Concurența
-          Armonizarea
-          Finantare privata
-          Diversitatea lingvistică și culturală
-          Confidențialitatea datelor private
-          Cooperarea internațională
-          Promovarea societății informaționale
-          Educație pentru societatea informațională
33.  Politica UE în domeniul telecomunicațiilor, din punct de vedere al respectării principiului concurenței
-          Cooperare între operatori
-          Liberalizarea totală a serviciilor și rețelelor de telecomunicații
-          Consultări publice în vederea construirii unui cadru coerent și flexibil de reglementare a serviciilor și rețelelor de telecomunicații
34.  Măsurile legislative de armonizare a serviciilor și aplicațiilor la nivelul întregii UE
-          Interconectarea și accesul la rețelele de comunicații electronice și facilitățile asociate
-          Autorizarea serviciilor și rețelelor de comunicații electronice
-          Utilizarea spectrului radio
-          Protecția datelor
35.  Responsabilitatea finanțării societății informaționale
-          Sectorului privat
36.  Obiectivele operaționale ale proramului Econtentplus
-          Facilitarea accesului la conținutul digital european
-          Sporirea calității prin facilitarea practicilor de succes referitoare la conținutul digital
-          Stimularea cooperării între producători și distribuitori europeni de conținut digital
37.  Dezvoltarea cooperării internaționale în domeniul societății informaționale
-          Cu statele mai puțin dezvoltate economic
-          Cu statele din europa Centrală și de Răsărit
38.  Principale obiective ale programului multianual pentru promovarea societății Informaționale
-          Conștientizarea publicului cu privire la impactul aplicațiilor societății informaționale și motivarea cetățenilor spre a participa la schimbările ce se intrevedeau
-          Optimizarea beneficiilor societății informaționale prin analiza în profunzime a multiplelor dimensiuni ale noului model de societate
-          Sporirea rolului și vizibilității Europei în cadrul societății informaționale globale
39.  Direcțiile principale de acțiune ale Inițiativei UE și programul eLearning
-          Promovarea cunoștinșelor digitale
-          Crearea de campusuri virtuale europene
-          Înfrățirea școlilor europene și susținerea trainingului pentru profesori
-          Promovarea educației digitale
40.  Obiectivele  și direcțiile strategice ale politicii statului (RM) privind edificarea societății informaționale
-          Asigurarea accesului egal la informație, srvicii și cunoștințe tuturor cetățenilor, luînd în considerare necesitățile cetățenilor
-          Consolidarea societății și extinderii practicilor democratice în baza aplicării tehnologiei guvernării electronice
-          Asigurarea creșterii economice și reducerea sărăciei prin trecerea la o economie stabilă de tip nou, bazată pe aplicarea TIC
-          Integrarea în spațiul informațional regional și internațional prin diminuarea decalajului digital între Moldova și comunitatea internațională
-          Îndeplinirea obligațiunilor Moldovei față de Uniunea Europeană în domeniul dezvoltării TIC
41.  Domeniile de intervenții majore ale Strategiei RM în domeniul societății informaționale
-          Cadrul legislativ-normativ
-          Autoritățile administrației publice centrale și locale
-          Știința teoretică și aplicativă
-          Sistemul educațional
-          Indutria de produse și sectorul de prestări servicii informatice și de comunicații
-          Infrastructura informațională
42.  Realizarea Politicii statului privind edificarea societății informaționale
-          Prin elaborarea și aprobarea Strategiei naționale
-          Prin elaborarea și aprobarea Planului de măsuri
43.  Planul de acțiuni pentru realizarea Strategiei Naționale de edificare a societății informaționale –”Moldova electronică”
-          Infrastructura societății informaționale
-          Guvernarea și democrația electronică
-          Economia electronică
-          Educația electronică
-          Știința electronică ca factor determinant al dezvoltării
-          Cultura electronică
-          Sănătate electronică
44.  Care este obiectivul general al Strategiei de dezvoltare a sectorului TIC pe anii 2012-2015 în RM
-          Transformarea sectorului TIC într-un sector economic bine consolidat, efiient și competitiv.

45.  Care sunt domeniile de intervenție ale statului RM pentru atingerea obiectivelor formulate în Strategia de dezvoltare a sectorului TIC pentru anii 2012-2015
-          Cadrul de politici publice
-          Cadrul legislativ
-          Cadrul tehnico-normativ și de standardizare
-          Cadrul de reglementare a pieței TIC
-          Cadrul instituțional
46.  Care sunt domeniile de intervenție ale statuui pentru realizarea Strategiei Moldova digitală 2020
-          Infrastructura TIC
-          Guvernarea electronică
-          Incluziunea digitală a polulației
-          Dezvoltarea sectorului TIC
47.  Relațiile de colaborare în domeniul TI, la nivel global, a RM
-          Uniunea internaționalp pentru telecomunicații (UIT)
-          Uniunea Poștală Universală(UPU)
48.  Relațiile de colaborare în domeniul TI la nivel regional, a RM
-          Inițiativa ”Europa electronică de Sud-est” a patului de Stabilitate pentru Europa de Sud-est (e-ESE)
-          Comunitatea Regională în domeniul Comunicațiilor(CRC)
-          Consiliul coordonator pentru informatizare al statelor membre CSI pe lângă CRC
-          Grupul de lucru în domeniul tehnologiilor informaționale al statelor membre GUAM(Gruzia, Ukraina, Amenia, Moldova)
-          Grupul de lucru în domeniul tehnologiilor informaționale și de comunicații din cadrul Organizației Cooperării Economice la Marea Neagră
49.  Funcțiile de bază ale portalului guvernamental
-          Oferă informație despre activitatea autărităților administrației publice
-          Asigură accesul la resursele informaționale de stat
-          Servicii publice prestate prin mijloace electronice
50.  Utilizatorii portalului guvernamental
-          Cetateanul
-          Reprezentanții mediului de afaceri, companiile
-          Autoritățile publice
-          Societatea civilă

Popular Posts

Expresii frazeologice

Corespondenta economica

Exam la filozofie: Primele 24 intrebari

Analiza economico - financiara

Motive

Integrale

Finantele Intreprinderii exam

Dreptul Afacerilor T1

Genuri si specii

Integrarea Economica